Cassiopeja

Det är helt sjukt vad den ponnyn har kommit. När jag köpte henne för snart exakt 2 år sen så kunde hon inte fatta galopp, hon skulle skena in i den och sen kunde hon inte minska när hon väl börjat galoppera. Hon gick ej i form och tvärnitade så fort man rörde sig i sadlen. Hon tvärvägrade så Jenny näästan flög av på ett 30 centimetershinder. När jag började rida henne hemma blev jag så j*vla trött på henne. Jag ville ju tävla men hon kunde inte ens fatta galopp?! Men jag kämpade på med henne, tog hjälp av duktiga tränare, men det mesta jobbet gjorde jag själv. Efter ett halvår började det lossna, hon stretade inte längre emot med huvudet bland molnet utan sökta sig neråt, Galoppen blev mycket bättre. Nu, nästan 2 år senare har hon gått från att hoppa 30 cm till att träna banor på LB höjd. Dessutom är jag hopprädd men där har jag en stor del att tacka Jenny. Dresyren kunde hon inte ens LC programmet eftersom hon inte ville galoppera till att jag rider LAP:1 och LA:2 programmen hemam med henne och sak debutera det till sommaren. Jag har lärt henne sån oehörd samlad galopp så hon gör det på stället nästan, galopp-halt, förvänd galopp, galoppslutor och öppnor, galoppskänkelvikningar och så vidare. Från att ha fått sämst, 4/5:or på galoppdelen på programmen så får hon nu 7:or och 8:or. Det är henne sbästa del nu där vi samlar de flesta poängen. Gångarter rörelser 8:or, formen 8:or. Den här ponnyn va en liten oslipad diamant och jag tror att om hon inte gått på lösdrigt utan att ha gjort nåt i 12 år så skulle hon va med och fajtas i de högsta klasserna. Den här ponnyn ger en sån makalös ridbarkänsla så det är inte klokt. Jag trodde aldrig att jagm som är en ren tävlingsmänniska, skulle kunan bli så förälskad i en ponny som hon. Den dagen du inte längre kommer finnas hos mig kommer bli den värsta i mitt liv. 2 år, bara 2, har jag kvar tillsammans med dig.









Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback