Äter frulle

Och sak snart ut och rida innan det blir för varmt. Går i väntans tider, ha ha nä inte jag, men min lille kise som är 11 år väntar sin 3:e kull med kattungar på 2 år. Hon vill att någon ska vara hos henne hela tiden och om man går blir hon orolig. I dag sak Nemo få sig ett hopppass. Tror inte det är bra om jag tragglar dressyr med honom något mer på nån dag. Så fort jag känner mig mer säker på honom ska jag rida ut en runda, kanske bort till Lillgården så han även får växling på underlagen. Han är så otrligt lät i ahnde. Han bär sig själv och söker sig neråt i perfekt unghästform bara jag håller handen väldigt löst runt tyglen och håller kraftigt buren hand ca 1,5 dm över manken. Sen ska han komma i mer tävlingsform men det kommer när han orkar. Det ända är att han överböjer sig inåt, måste tänka mer på yttertyglen. I dag ska ni få bilder :)


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback