ÄNTLIGEN

NU kan jag blogga igen. För en vecka sen slutade internet att fungera. Var fan inte nu igen! Men jodå. Sen när vi skulle ha hjälp av en adinstratör att fixa det så sa han att det har jag ordnat tills i morgon. Nej det hade han inte. Då sa han att han ordnar det till i morgon igen då. Nej det hade han inte. Tills slut blev den äntligen klar igen. Fick hem den i dag och va ju såklart tvungen att blogga direkt. Och det va inte bara på en dator, utan på alla. Fuck. Man känner sig jäkligt handikappad utan internet kan jag säga!

De senaste då. I torsdag va jag ju på en lokal hopptävling och hoppade LD +5 och LC. Det gick skit rent ut sagt. För det försat stormade det och regnade och precis innan jag skulle in på banan för andra klassen började det vräka ner. Fy tusan. Lotta tyckte även att alla hinderna va superläskiga, men hon hoppade i alla fall om än med mycket skänkel och röst. Hon rev ett hinder i grunden i LD +5 och ett i omhoppningen i LC. I torsdag hämtade vi även hem Nemo. Han har verkligen blivit lugn och trevlig! Nu är det jag som rider honom, har ridit honom varje dag sen han kom hem. Än så länge har vi hållt oss till skritt och trav men det funkar bra. Han är en häst man måste va jttebestämd mot. Så fort han lyfter ett ben i tex gången för att skrapa måste man ryta till ordentligt och om han lyfter bakbenet och hotar att sparka ska man smälla till honom med spöet på magen, direkt! Om man låter han göra det kommer han snart att bli helt ohanterlig, precis som han va innan. Han börjar testa en på marken och sen följer det med upp till ridningen. Jag är helt perfekt lång på honom, han är 170 cm och jag är 171 cm. Jag når precis under magen vilket är perfekt till dressyr :) Mitt mål med honom är att komma ut på en lokal dressyrtävling eller programridning i sommar.

Rainbow är bra från hovbölden och är igång som vanligt. På torsdag ska Jenny och jag vara med på en terrängträning på kvällen. Blir första gången jag testar det med Lotta så ska bli kul att se vad hon säger. I dag är det 24 grader varmt och sol så i dag står en uteritt på schemat. Vi hörs i kväll och ja jag ska be Jenny fotta under ridningen i dag :)


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback