Resultat dressyrtävling Skromberga 120603

Vi va där i god tid och kyunde fixa henne lite extra fin :) På framridningen va det rätt smockat med ekipage så man fick snirkla sig fram lite. Men det gick bra ändå. Hon va heeeelt amazing, tror aldrig hon varit sån innan faktiskt. Hon av avslappnad och fin och lyssnade på mig. Red igenom alla rörelser i LA:1 programmet och jag kan bara säga att hon gav 110 % på framridningen. Hon ökade så himla fint i traven också så jag blev helt chokad vilket jävla underbart steg hon har! Hon utmärkte sig verkligen bland de andra hästarna och det är inte enligt mig själv. Hon har alltid behövt ridas fram mycket men eftersom hon va så underbar red jag endast fram i 20 minuter inkl 10 minuters framskrittning. Sen samla jag upp tyglarna och träna lite ryggningar. Hon blev väldigt spänd då och snurra runt, småreste sig eller ryggade i racerfart rent ut sagt. Sen blev det lite bättre. Sen när vi kom in på collektringen blev hon väldigt spänd. Samma sak på banan sen. Hon ökade jättefint, gjorde jätebra vägar, skänkelvikningar och allt, men hon va spänd. I precis alla bedömningar vi har fått så har det stått "spänd vilket drar ner poängen". Hon är alltdi superfin på framridningarna men på banan blir hon oehört spänd och det drar ner poängen väldigt. Hon gör alla rörelserna perfekt men hon är spänd, grr..... Vi fick i alla fall 61,32 % och hamnade 2 utanför placering. Vinnaren hade 70 %. 
 
Har massor av bilder, alal fottade av Jenny. Ni får hälften nu och om ni kommenterar, andra hälften i morgon :) Visst är hon gudafin? :) <3
























Kommentarer från er söta läsare.

Shit vilken riktig riktig tävlings stil! Såååå fruktansvärt fin!! Tack så lyte mycket för alla bilder oxå (: <3

2012-06-05 // 10:22:54

TACK :D

2012-06-05 // 15:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback