Resultat - Dressyrtävling Åsbo PK 17/6 - 12

Rainbow:

Han va lite spänd (såg det ut som) på framridningen. Och sen gick han bara och gnäggade och skrek efter Lotta hela tiden som va i transporten och Lotta bara gnäggade tillbaka hela tiden så det blev ju inte precis bättre. Men efter en bra stunds framridning tyckte jag ahn blev riktigt fin och Jenny kunde sitta ner på honom mer och mer. Doooktigt :) På banan var han finare än han varit på framridningen och gnäggade faktiskt inte en enda gång under programmet. Dock bomma dom skritten. De fick 57% på deras första dressyrtävling (och jag tror nog att det blir den sista för dom två också, Jenny - ingen dressyrmänniska)






Cassiopeja:

Hon var riktigt fin på framridningen. Det absolut bästa passen på Lotta får man på framridning på tävling (synd att det inte är på banan). Hon var lite spänd och hård i sidorna så gjorde massor av öppna på spåret och sen vände jag upp och gjorde förvänd sluta och sen massa galoppöppnor och galoppskänkelvikningar. Ha ha, när jag gjorde den första galopskänkelvikningen stod där två mammor vid framridningen och en av dom bara: "herregud, kolla på den hästen". He he :) Jag red också som jag gjorde i måndags på Erika träningen. Honlyfte ryggen riktigt bra och jag växte flera centimeter. Dock tappa hon den igen på banan. Jag tycker det kändes riktigt bra och vi gjorde inte ett enda misstag. Det tyckte mamma och Jenny också. Ändå får vi usla procent. Vi fick 61% men för första gången stod där inte i protokollet att det va spänt och överilat. I stället stod det att hon tappade ryggen ibland.


















Kommentarer från er söta läsare.

Så duktiga pollar! (: <3

2012-06-18 // 17:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback