Fuck!

Pej ahar ju lagt sin ena sko igen! Blir galen på att hon alltid alltid lägger dom. Hon har hittils inte behållt båda skorna till nästa skoning. Från och med nu ska hon ha boots 24/7! Mamma har fått tag i Anna Maria Andersson som vi tränade terräng för för två veckor sedan. Hon är så snäll så att hon kan sko om Peja i morgon bitti. Tur att jag inte startar förren klockan 13.54! Så i morgon blir det att gå upp 5.45 för att klockan 6.15 köra till hennes gård så hon kan sko Lotta. Vi ska va där klockan 7 för hon kunde inte senare. Så nu måste Peja gå super bra eftersom hon då är så nyskodd som en häst kan vara innan en tävling! Nu måste du va duktig, Lotta! Fy tusan är det enda jag säger. Så sen blir det hem och äta, fixa hästen, packa in saker och sånt och sen klockan 12 rullar vi mot Skromberga för andra dressyrtävlingen denna terminen.

Nästa tävling är inplanerad till vecka 24. Då ska Jenny hoppa både Lotta och Rainbow i LC i Båstad på lördagen och på söndagen samma vecka ska jag rida LB:1 programmet med Rainbow och LA:1 med Lotta i Åsbo. Nästa igen blir vecka 27 på torsdagen i Dagstorp. Dom har dressyr och hopptävlingar samma dag på samma plats så Jenny ska hoppa Rainbow LC och LB och jag rida LB:1 och LA:1 programmen med Lotta. Sen är nästa vecka 29 på torsdagen då jag sak rida LA:1 med Lotta och Jenny ska rida LB:1 med Rainbow. Sen på fredagen samma vecka ska jag rida LB:1 programmet med Nemo. Så ser de kommande tävlingarna ut. Har fler men blir kanske lite mycket att ta alla på en gång? Så vi tävlar varje helg fram till ridlägret och sen ska dom ha en ledig vecka efter det och sen kör vi på igen. Passar bra att ridlägret var just den veckan för då är där ändå inga tävlingar :)

Jag har ju ganska mycket tid på mig att packa in och så i morgon men nu i kväll har jag smörjt sadel och träns, bytat bett och tyglar (man får inte tävla dressyr med gummityglar) och smörjt stövlarna. Nu ska jag bara packa alla "småsaker" som nummerlapp, vita ridhandskar, hårnät, plastrong, sporrar, papper och sånt så det bara är
att lasta in. Sen måste jag sova så j*vla tidigt jag sak upp i morgon. Fan.

Så som ni förstår kommer uppdateringen i morgon att bli väldigt dålig. Kommer inte hinna blogga förren när vi kommer hem på kvällen kanske för då måste jag duscha ochfixa för skolan på måndag. Men ska fixa nåt tidsinställt till er :)

Wich me good luck! Godnatt.




Kommentarer från er söta läsare.
» jenny

V 29 ska ja va med i både LB och LA?

2012-06-02 // 23:29:48

Ofta jag ska oxå hoppa Wille LC o LB i Båstad den 16/6!! Kul att träffas (:



Lycka till imon!!

2012-06-02 // 23:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback