Dagens ridpass - Nemo - 7/6 -12

Det va dock inget ridpass utan jag började md att longera honom. Först utan inspänningar i skritt och trav och sen emd gummisnodd i alla gångarter. Han va riktigt fin kan jag säga! Sen släppte jag lös honom så han fick bralla av sig vilket var välbehövligt. Sen trava och galopperade han runt lite på banan med gummisnodden. Sen tog jag av den så han slapp den. Han galopperade i höger varv, vände rätt över banan vid B och precis när han var över medellinjen höjde jag spöet. Då bytte han varv och gjorde galoppombyte. Så vi har tränat galoppombyte från marken i dag. Han satte alla perfekt. Sen stod jag i mitten av stora mittvolten och då skrittade han runt mig utan lina på en perfekt volt och ställd och allting. Det var precis som om han hade både lina och inspänning på sig. Det va rätt häftigt faktiskt! :) Han har blivit så himla snäll att hålla på med, älsklingshästen <3
Passade på att ta några kort när han va lös men de går ej att få större. Har mejlat supporten här på blogg.se och frågat så hoppas det löser sig snarast!


          

På de två bilderna i mitten longerar han sig själv runt mig.

Kommentarer från er söta läsare.

Naw fin fina Nemo (:

2012-06-08 // 09:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback