Dagens ridpass - Nemo, 15/6 - 12

I morse vid 10 red jag första pållen. Det blev ett dressyr/markarbetespass på Nemo. Började med att skritta lite och sen samla i hoptyglarna. I skritten jobba vi mycket med att han skulle minska väldigt mycket och sen så fort jag krama med skänklen skulle han gå framåt i normalt tempo och sen skulle han gå i ökad skritt. Växlade mellan de tre i både skritten och traven. Han va riktigt fin i dag. Sökte sig neråt, rund och fin i formen och lyssnade riktigt bra. Sen galopperade vi längs fyrkanten några varv i vaje varv, det gick lika bra. Innan ville han inte riktigt ta galoppskänklen men i dag lyssande han jättebra. Lite svårare i vänset galopp men det blev mycket bättre på slutet. Sen hade vi två 60 cm hinder med ett galoppsprång i mellan. Han hoppade dem heeelt perfekt. Sen hoppade vi ett 50 cm hinder på volt och i åtta så han böt galopp över. Blev väldigt nöjd med honom snabt i dag och vill sluta när det går som bäst så sen travade jag av honom. Även då var han kanoners. Sökte sig så fint framåt - neråt och gick i ett lugnt fint tempo. Duktiga killen!

På onsdag ska Jenny träna markarbete för Erika och då sak jag också vara med med Nemo :)


Kommentarer från er söta läsare.

Kul att han redan går så bra :)

2012-06-15 // 14:31:59

Jaaa :)

2012-06-15 // 16:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback