Dagens ridpass 19/6 - 12

Nemo:
 

I dag var det tänkt att Nemo skulle ridas ut för första gången detta året ;) Mamma cyklade med så här i början. Vi tog lilla Lars rundan som tar ca 20 minuter. Vi höll oss till skrit och trav i dag. Han va hur lugn och snäll som helst och bara tittade sig nyfiket omkring. Han blev inte rädd för någonting alls. Jo, föresten, en fasan som flög upp framför mulen på honom men vilken häst skulle inte reagera på det (förutom Lukas)? Han är så otroligt lugn och snäll fastän han är en grön unghäst. Han har verkligen insett vem det är som bestämmer nu och har då blivit en mycket trevligare häst. När vi kom hem red jagut på banan och kände på honom i alla gångarter. Red på i ett friskt tempo i alla gångarter, gjorde mycket övergångar och tempoväxlingar. Han va superfin direkt så jag travade av efter det, och då skulle han gå i en långsam trav och vila på steget. Det klarade han också galant :) Min bäbispålle <3
 
 
 
Cassiopeja:
 

Peja fick en slumpad ridtur i dag. Tog med mig tränset, skydd och en borste ut till hagen, satt upp och red ut i den hagen som vi har tagit in hösilaget i. Tycker det är världens bästa underlag. Skrittade fram några varv och sen började jag trava. Hon skulle gå i en lång, låg form hela passet och verkligen få upp ryggen. Gjorde massor av öppnor, slutor, skänkelvikningar och förvända slutor. Arbetade likadant i galoppen. Sen skrittade jag av på grusvägen. Detta passet var ca 20 minuter långt.
Hon har lite problem att få upp ryggen men jag känner direkt när hon gör det. Hon jobbar mycket bättre
med rygg och bakben nu när jag vet hur jag ska göra (efter Erika träningen). Går lite trögt i början men mer änhälften av passet jobbar och super med rygg och bakben och går verkligen i FORM.
På bilderna nedan ser ni klar skillnad på när hon jobbar med ryggen och när hon inte gör det.
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback