Dagens flängpass - 10/6 -12

Först tog Jenny och tömkörde Rainbow. Något han aldrig gjort tidigare och det märktes, men han va riktigt duktig på slutet. Han ville inte gå fram och förstod inte riktigt vad som väntades av honom men han va lättlärd. Duktig kille :) Samtidigt longerade jag Nemo. HAde först tänkt rida men han va riktigt explosiv så det fick vänta. Han fortsatte testa mig även nu. Slängde sig, försökte dra i väg, bockade, reste sig gång på gång när jag skulle byta till höger varvet och så vidare. Även det löste sig till slut men han fick gå väääldigt mycket och trötta ut sig. Han va riktigt ordentligt trött på slutet och då satt jag upp nåt varv och skrittade bara på långa tyglar.

Sen efter det longerade Jenny Lukas och jag tömkörde Lotta. Lotta va så duktig så :) Hon gjorde perfekta öppnor, slutor och andra sidvärtsrörelser. Dom har hon blivit mycket duktig på! Sen blev vi uttråkade så vi släppte båda lösa och sen hoppa Jenny upp på Lotta och red henen utan sadel eller tyglar (träns hade hon sen innan). Pejan va en piggelin och skulle inte stanna :) Lukas ville till varje pris försöka få av Jenny Penny, så tjock som hon är!

 














Kommentarer från er söta läsare.

Haha damp hästar ni har!!



Tusen tack för fina bilder (:

2012-06-10 // 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback