Tävlingsresultat dressyr & hopptävling, 5/7 - 12 Dagstorp RF

Cassiopeja:
 

I dressyren hade jag perfekt tid på mig på framridningen. Dock kändes hon sådär. Visst, hon jobba bra med bakben och gick så gott som i perfekt form hela tiden men inte mer. Det kändes inte wow lixsom. På banan piggna hon till lite men va fortfarande ganska seg. Jag tycker hörnpasseringarna och vägarna blev riktigt bra, i alla fall kändes det så. Vi fick nästan bara 7:or rakt igenom programmet med 3 stycken 6:or. På hästens gångarter, vägarna, ryttarens sits och helheten fick vi också 7:or. Vi slutade på en delad 3:e plats av 13 startande. Vi vann rosett, plakett och hederspris som var hästarmband, hästgodis och ett flätkitt med broddnyckel och hovkrats i ett, 2 olika mankammar och snoddar.
 
I hoppningen kändes hon riktigt bra. Sprången blev stora och luftiga och allt kändes super. På banan blev hon jättestark och bara skulle i väg = hippen blir kanon. Dock blev hon superrädd för en funktionär som dök upp bakom henne precis i svängen, vi hade 5 meter kvar till hindret vilket resulterade i att hon fick med sig den bommen. Alltså 4 fel.
 
 
 
Kunde inte vrida bilden, ni får stå ut.
 
 
 
 
Rainbow:
 
I LC hoppa han bra (dock såg jag inte mycket då jag höll i Peja samtidigt). Han sprang dock och gnäggade efter Peja hela tiden. Han dubbelnollade och kom på en 4:e plats av 24 startande. Hon vann rosett, plakett och hederspris som var kingslandstrumpor.
 
I LB hoppade han riktigt fint, han var inte i ett enda hinder. Dock va avståndet i kombinationen helt fel, så alla i princip klara inte den. Rainbow kom helt fel, han försökte taxera om men precis innan hindret insåg han att det inteskulel gå så han tvärbromsade. Vilken klok häst! vad va vi fick höra sedan.
 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

GRATTIS!!

2012-07-06 // 14:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback