Hööks + ridning

Vi kom hem från stan vid 15.00. Då hade vi köpt presenter till mamma, varit hos tandläkaren, ätit på Mc Donalds och ett besök på Hööks.När vi kom hem tog jag Nemo. Eftersom han inte har gått på drygt en vecka så valde jag att longera första gången. Trodde han skulle börja testa igen men icke. Han va supersnäll, gjorde inte ett enda fel, helt underbarig va han :) Sen kom hovslagaren och skodde om alla pållarna. Efter det red Jenny och jag till Lillgården för ett dressyrpass. ÄNTLIGEN, säger jag bara. Underbaraste Peja Lotta :) 3/4 av passet höjde hon och verkligen arbetade med rygg och bakben. Det kändes som att rida i en fet uppförsbacke, precis som det ska göra. DÅ går dom rätt. Man ser alldeles för många som tror de rider hästen i form när den i själva verket bara böjer på nacken.
I morgon ska vi köra in höet som är kvar, rida ut en tur med pållarna, dressyr på Nemo och packa inför tävlingen. Hopptävlingen börjar klockan 11 och dressyrtävlingen börjar klockan 9. Jag startar dressyren 10.53 och hoppningen efter det.
 
På Hööks köpte Jenny broddar och broddpluggar. Det var väldigt utrensat på saker men jag fick tag på ett fint dressyrschabrak till Nemo (var alldeles för stort för Lotta). Det är likadant som detta nedanför fast grönt med röd kant.
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback