Dagens ridpass, Lotta - 31/7 - 12

I dag blev det lite hoppning och dressyr blandat. Eftersom vi ska på dressyträning i morgon för Erika så red jag igenom henne i början. Hade henen väldigt snabbt ordentligt mellan hand och skänkel och hon lyssnade bra, om än att hon var rätt stark. Red bra lite grunder + några öppnor bara för att känna att jag hade henne med mig. Sen började jag hoppa 2 hinder på 60 cm med 3 galoppsprång i mellan. Hon va så supertaggad som det bara går. När hon ser hindret ökar hon som tusan och efter en rad glada bocksprång. Sen hoppade jag den långsidan, vände rätt upp, gjorde enkelt byte och sen hoppade ett räcke på 80 cm på nästa långsida. Sen hoppade jag även en kombination och oxer. Ville inte hoppa för mycket eftersom hon hoppade så mycket förra helgen på cupen. Innan hon fick fatta galopp så skrittade vi och då galopperade hon på stället, småreste sig och fjantade, och sen bara full fart vid minsta efyergift på tyglen. Helt underbart att hoppa en sån häst! :D
 
Hade tyvärr ingen som kunde fotta, Jenny sov....
Dagens ridpass med Nemo kommer i morgon tillsammans med bilderna.
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback