Tävlingsresultat, Trolleholms RF - 18/8 - 12

Heldag på tävling. Och varmt, vi hade 28 grader men det kändes som kanske 20? ;) I LC +5 kom Lotta och jag 5:a av 20 startande. Jenny fick en rivning pga att de kom vääldigt konstigt på avståndet och han fixade inte att ta sig över riktigt. I LB för Jenny och Rainbow hoppade båda två superfint, va nog den mest perfekta runda någon gjorde i dag. De ledde länge men slutade 3:a av 27 startande. Konstigt nog var där en precis likadan LB klass efter den första LB:n. När vi gick mot transporten sa jag att Jenny skulle starta Lotta i den LB - klassen. Så mamam sprang och efteranmälde, Jenny gick banan och jag tog av Rainbow och lastade av Lotta för att göra henne klar. Här hoppade båda två jättefint och höjden är absolut inget problem för henne. Men på andra eller tredje hindret i omhopningen kom Lotta helt fel på ett räcke och fick med sig några bommar. Sen var där en maxad oxer med grind under och man såg redan när Jenny svängde upp mot hindret bhur hon stelna till och blev sååå rädd, lilla Lotten. Jag stod på andra sidan den enorma banan och jag såg det så det blev ett stopp där. Hon har aldrig vägrat för att hon inte vill utan bara om hon blir rädd för hindret. Men det var bra gjort av båda två med tabke på att Jenny inte ridit Peja på en månad och hon har inte hoppat henne på minst 2 månader, och då hoppa LB på tävling, DET var bra gjort!

Kommentarer från er söta läsare.
» Sofie

Men det var ju roligt att det gick bra! Alla pratar om tävlingar hela tiden vilket gör att jag blir väldigt sugen på att tävla :)

2012-08-18 // 22:49:54

Shit vad kul för er!! Grattis! (:

2012-08-19 // 12:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback