Gårdagens ridpass, Nemo - 27/7 - 12

I går tömkörde jag Nemo. Även fast han inte går att rida nu pga tänderna så måste jag pyssal med honom ändå, annars kommer han snart vara den stora bossen igen. Finns ju så mycket annat man kan göra med honom förutom att rida. Dock komer vi missa enliten lokal dressyrtävling som skulle varit i närheten som hade varit perfekt för honom att börja med, men den är om 14 dagar och han kan inte ens ridas än. Men åter till passet. Började med lite ledarskap. han skulle stanna när jag stannade, gå när jag gick och flytta sig undan från mitt tryck när jag puttade på honom. Var någon gång han gick förbi mig när jag stannade men då bara ryggade jag tilbaka honom så skärpte han sig. Jag tömkörde bara i skrittoch några steg trav. Lät han gå på halvlånga tömmar, syftet med passet var inte att jobba honom utan endast få lite motion. Sen när vi gjort det på banan lite tömkörde jag honom på grusvägen, vilket gick väldigt bra!
 
Dressyrscharbak till allroundsadel passade ju perfekt!
 

Kommentarer från er söta läsare.

Fina nemo!!

2012-08-01 // 11:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback