Dagens ridpass, Lotta - 1/8 - 12: Erika träning

Träningen i dag gick bra. Vi la mest fokus på att hon inte skulle bli så spänd utan gå avslappnat och lugnt. Hon kom under sig snabbt och fick upp ryggen ordentligt, precis som det ska va! I galoppen var hon ganska seg, som att galoppera i gyttja ungefär men i slutet fick jag tryck i henne och kom åt henne bra. I slutet va hon riktigt rund och fin och då gjorde vi några skänkelvikningar undan båda skänklarna. Dom var bra undan vänster skänkel men undan höger gick hon före med bakdelen. Sen är hon så otroligt känslig för minsta lilla. Så fort jag sitter minsta lilla snett i sadlen eller har något ojämna tyglar börjar hon klappra med tänderna och stretar emot. Så fort jag tänker över hur jag sitterdå så blir hon underbr igen. En något speciell dam ;) Sen fick vi även en komplimang innan vi gick ut från ridhuset. En som satt och kollade (känner inte henne) på en annan som red samtidigt. Hon sa: vad fin hon är och vad vackert hon rör sig. Tackar för den :)
 
Det går i princip inte att fotta i det ridhuset. Ljuset blir jättekonstigt och bilderna suddiga. Men ni kanske ser någonting?
 
 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Ååh ja håller verkligen med om att hon är en jätte fin häst, utan tvekan! :)

2012-08-01 // 23:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback