HA HA HA HA

Jag läser Havrepappans blogg och han är så himla skön. Man skrattar nästan ihjäl sig efter att man läst hans inlägg. Fast detta tog priset! Han skickade in ett mejl till ponnyakúten....

Hej,

jag sökte till programmet redan förra säsongen, men av någon outgrundlig anledning så kom jag inte med. Förmodligen så berodde det på att mitt brev inte kom fram, någon annan orsak kan jag inte se? Nu när jag såg att man kunde söka till Ponnyakuten 4 så bestämde jag mig för att nu är det banne mig min tur!

Jag kanske inte riktigt platsar i åldersgruppen 9-15 år, man kan nog säga att jag är lite äldre än femton. Mentalt är jag dock max fem år gammal, så jag kommer att passa in bra med barnen på Tobbes gård. Om jag kommer med så måste jag veta det snarast så att jag kan lägga in om semester på jobbet. I värsta fall, om jag kommer med till Ponnyakuten, men inte får min semester beviljad så säger jag upp mig. Så viktig är Ponnyakuten för mig!

Nu till mitt problem. Jag har en jättefin Tinkerhäst som heter Degas. Han är 42 år gammal. Hans pappa heter Fegas och hans morfar heger Mogas. Problemet är inte så mycket Degas utan mer jag själv tror jag. Min favoritgångart är halt, och den kan jag öva på i timmar i sträck. Degas verkar orka hur mycket som helst, trots sin ålder. Får han bara lite hö medan vi övar på halt så kan vi hålla på en hel förmiddag.

Skritt tycker jag också är helt okej, om det sker under kontrollerade former, gärna i en manege. Mitt problem är att jag blir jätterädd, alltså typ kissa ner sig rädd, när det kommer till att trava eller galoppera och att hoppa är jätteotäckt. Det är vårt stora problem, men jag skulle bli glad om Degas även kunde lära sig att inte rulla sig i boxen under lägret med. Han kommer liksom inte upp igen eftersom han är så gammal så då får man ta en pinne och putta på honom så att han rullar över på rätt köl igen.

Jag har ju såklart följt Ponnyakuten 3 på TV och jag har några önskemål om tränare. Birgitta Kjellin verkar vara jättesträng, så henne är jag lika rädd för som att trava och galoppera. Jag vill ha en snäll tränare typ Daniel Zetterman eller Rolf-Göran Bengtsson. Lisen skulle nog funka också. Kan man förresten ta med sig en egen hästskötare? Mocka bajs gör jag bara inte, där går gränsen!

Det finns ytterligare en liten detalj som ni kanske borde känna till... Degas är en låtsashäst, han finns alltså bara i min fantasi, och jag är inte dummare än att jag förstår att det blir svårt att göra "bra TV" med fantasihästar. Dock har jag en idé. Barnen har en käpphäst som jag kan använda för att visa hur jag tränar med Degas. Jag skickar med en länk för att ni skall få ett hum om hur det skulle kunna se ut. http://www.youtube.com/watch?v=Z5t_rBGOxVk

Det var väl allt tror jag. Jag inväntar ert mail som meddelar att jag har kommit med!

Vänliga hälsningar

Havrepappa

PS Är Ponnyakuten drogfritt eller är det okej att ta med sig en dunk vin? Jag är också jättebra på fotboll och jag kan simma. Jag har sett att ni fyller ut programmet med sådant.


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback