Dagens ridpass

I dag red vi ut på grusvägarna i ca 25 minuter. Hon va riktigt pigg ovh blev rädd för några hundar som gick bakom oss, en grop och lite annat superfarligt :) Efter framskrittning travade hon i låg form och sen började vi galoppera. När hon va ordentligt uppvärmd hade jag kommit ut på en lång bit grusväg (ca 1 km). Där galopeprade vi hela vägen och de första 500 meterna skulle hon galoppera 4 språng, sen bryta av, trava 4 steg, galoppfattning, galoppera 4 dprång, trav 4 steg och så vidare. det gjorde vi 500 meter ungefär hela tiden. Och vid varannan galoppfattning skulle hon fatta höger galopp och vid varannan vänster. det gick jättebra men sen blev hon så tagagd så jag lät henne bara gå. Sedan travade ja av henne ca 300 meter och sen skrittade resten hem. När vi kom hem va Lotta lika pigg fortfarane, ha ha. Jag borstade av henne, la liniment på benen, strechade halsen åt sidorna och neråt och alla 4 benen. Mycket nöjd över min piggelin i dag!


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback