Dagens ridpass

Följde schemat! red till Lillgården för ett dressyrpass. Va jättetaggad eftersom hon varit som en dröm på sistone. VA supertaggad dit, men lite dämpad entusiasm på vägen hem. För det första hade det regnat hela natten och dagen så banan va riktig djup och tung att gå i. Så jag förtsår om hon inte kunde at i lika mycket som sist då det va jobbigt att gå där. Sen va där 2 flamsiga tjejer, lite yngre än jag, som tramsade hela tiden och skrek och sprang omkring och va jävligt störiga. Pejan tycke såklart inte om det vilket gjorde att hon blev ännu jobbigare. Men i alla fall, tilbaka till ridpasset. Blev mest galopp i dag då hon tydligen tyckte det va lättare än trav. Pejan bestämmer :) Gjorde massa galopp-halt, förvänd galopp och galoppskänkelvikningar. Såååå underbar hon är i galoppskäkelvikningarna nu. Gud! Fast sen tyckte hon dom blev lite jobbiga och bockade ur sig dom, så när hon gjorde det igen utan att bocka så slutade jag med dom. Sen gjorde jag lite skänkelvikningar och öppnor i trav och travade på en volt innan jag la ner henne och skrittade hem igen. Red inte mer än 20 minuter på banan. Hon va riktigt fin i skritten i dag också, vilket hon annars brukar vara väldigt jobbig i.

Lagom charmig bild på min älskling <3


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback