Dagens ridpass

I dag red jag dressyr på Lillgårdens bana. Precis när jag kom dit hade Lars harvat banan så den va som att rida på en dröm :) Skrittade fram på lång tygel rätt länge i dag eftersom hon stått två dagar. Skrittade fram 20 minuter och sen började jag trava. Hon va kanon redan från första travsteget. Hon ökade som W-O-W, lyssnade perfekt, samlade sig, skänkelvikningarna, ja allt satt perfekt! I skänkelvikningarna ställer hon perfekt åt färdriktningen, bra övertramp med längre steg och korsar perfekt. Efter uppvärmningen red vi igenom LAP:1 programmet. Första inridningen är i galopp och sen halt direkt. Hon är sååå underbart duktig på det så det är inte klokt. Älskade Lotten <3 Sen skrittade vi lite till och sen red vi igenom LA:1 programmet. Jag tycker att ju svårare programmet är, dessto bättre går hon. I LA:1 så ansträngde hon sig inte alls lika mycket som i LAP:1 programmet där hon verkligen ansträngde sig och fick till varje rörelse perfekt. Sen i slutet fortsatte vi träna början till galopppiruett, hon klarar det nääästan. Hon behöver bara stå stilla lite mer i spränget så hon får till en lite mindre volt. sen galopperade vi i höger varv och gjorde galoppskäkelvikning över diagonalen. Den var även den riktigt bra, den bästa galoppskänkelvikningen hon gjort faktiskt. Efter det travade jag av henne i ca 5 minuter innan vi skrittade hem. Hemma fick hon massor av godis, liniment på benen och streching! Önskar så att jag hade bilder från detta passet men min data är sönder igen så nu är den på lagning för andra gången på en vecka. Lite dåligt....

 


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback