Dagens ridpass

Dagens ridpass gick ut på att få henne mjuk och lösgörande eftersom jag inte ridit ett riktigt ordentligt dressyrpass på 2 veckor så har hon varit ganska stel och hård i sidorna och nacken. Bara slängde på tränset och hjälmen och hoppa upp barbacka. Gjorde de lösgörande övningar som funkar allra bäst på Peja. Först skritta jag 3 varv ungefär och gjorde 3 serpentiner, vid varje båge på serpentinerna la jag en volt och överdrev böjningen. Hon va kanonfin i skritten direkt! Sen travade jag 2 varv och gjorde lite skänkelvikningar, hon va rätt hård i sidorna som inte ville lossna riktigt. Efter det började vi galoppera, red den vanliga galoppserpentinerna med bibehållen galopp (funkar uberbra på Peja hon blir så himla fin av det) och sen galoppera jag på en ganska liten 8-volt och i ena "volten" på åttan hae vi rätt galopp och i den andra förvänd men hon skulle fortfarande vara ställd ordentligt inåt. Sen travade jag av henne så hon gick med nosen nästan i marken i kanske 5 minuter så hon fick strcka ut sig och sen skritta jag av. Skritten har aldrig kännts så bra. Ska göra samma övingar i morgon på framridningen.









Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback