Dagens ridpass

I dag blev det lite kombinerat pass med tömkörning, löslongering och longering. Först tog jag på henne inspänning (gummisnodden) och tömkörde lite i skritt och trav över en upphöjd bom på ganske 20 cm. Hon blev supertaggad och travade på stället med hög svansföring och nästan passage, fast sen lugna hon sig och blev nästan normal. Sen tog jag loss ena tömmen och använde den som longeringslina. Då fick hon galoppera över bommen, fortfarande med inspänningarna på. Efter det släppte jag henne på banan med snodden så hon fick gå lite dressyr "själv". Hon va jättefin i formen, sökte sig neråt, och man såg riktigt hur hon höjde ryggen. Sen när jag släppte henne - WOW vilket steg, herregud säger jag bara. Passet va i kanske 20 minuter och sen skrittade jag av henne för hand på grusvägen. När det va kalrt fick hon av sig allt och komma in i boxen och äta. Sen hjälpte jag henne att fälla lite. Hon fälle i massor nu, man tror ju hon ska bli flintig! På halsen har hon jättekort päls nu och från mitten av magen och bak ser hon ut som en oxe....



Kommentarer från er söta läsare.

En sådan härlig bild, får en verkligen att längta till sommaren! :D

2012-04-14 // 09:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback